4.10.2013

Koko maailma on yksi iso valhe ja harha

Tuntuu ihan pahalta kirjoittaa näin masentevia juttuja tänne, kun tän blogin idea olisi ennemmin auttaa jaksamaan (loin tämän kai alunperin omien tunteideni käsittelyyn ja jos tää nyt jotain muuta auttaa, niin se tuottaisi mulle tajuttoman hyvän mielen. Vaikken usko kuitenkaan tällaisen yhden ihmisen höpinöiden vaikuttavan kenenkään elämään). Mun on kuitenkin pakko saada kirjoittaa tänne, kun en voi kellekkään muulle tällä hetkellä voi puhua täysin rehellisesti.
     Oli aika häämentävä tilanne koulussa, kun opettaja selitti, että "kun meillä jokaisella on monta ihmistä jolle puhua, on aina joku tukena, jos toinen ei jostain syystä pysty". Siis mitä ihmettä? Onko jollain ihmisellä oikeasti niin laaja tukiverkosto? Musta olis ihan tajutonta, jos mun puhelimessa olis edes yksi numero, minne voisi soittaa tilanteessa, kuin tilanteessa. En edes pysty ajattelemaan, että sitten useampi. Amelia on tietenkin auttanut mua kamalasti ja ollut tosi hyvä ystävä, mutta hän on nyt tahtomattaan joutunut tilanteeseen, jonka takia olen jäänyt tavallaan yksin. Netin kautta olen myös saanut ihan uskomattomia ystäviä, mutta onko ihan väärin kaivata, sitä vanhanaikaista "face to face" kontaktia, se on kuitenkin niin erilaista.  Tokihan mulla on kavereita, jotka on tosi ihania ja hyviä ihmisiä, mutta ei niistä kukaan ymmärtäisi, tai edes tahtoisi ymmärtää. Niillä on oma parempi ja tasapainoisempi elämä.

Olisi se varmaan aika shokki, jos normaalin "mitä salkkareissa tapahtu?" "Oi näitkö sä kuinka komea poika!" tai "bodyshoppiin tuli uus tosi hyvän tuoksunen vartalorasva", tilalle paukauttaisinkin yhtäkkiä "hei btw tein muuten eilen itsemurhasuunnitelman, aattelin kuitenkin että olisin itsekäs paska, jos edes harkitsisin sitä, joten ei hätää. Mun silmät on muuten kipeet kun itkin itteni taas eilen uneen, jossa muuten kesti taas neljä tuntia, kun on nii heikko olo kun en oo syöny muutamaan päivään"

Tavallaan myös tilanteet, missä kaveri on voinut tekstata, jotain ihan viatonta "mitä kuuluu, nähtäiskö joku päivä?" Oon juuri itkemässä ripsareita pehmonalleen ja näpyttelen vastauksen "ihan hyvää, juu nähdään vaan :D". Kädet täristen laitan puhelimen tyynyn alle, ei me kuitenkaan nähdä. Joku soittaa juuri, ja muistuttaa jostain, jonka kuitenkin unohtaisin. Samaan aikaan istun lenkin jäljiltä metsässä yksin, heikottaa, väsyttää, tuntuu pahalta. "Hei soitan sulle kohta takasin oon just... menossa suihkuun"
          En edes kehtaisi vastata muulla tavalla, vaikuttaisin vielä säälittävämmältä teiniltä kun nyt olen. Äitikin joskus sanoi, ettei tämän ikäisellä ole oikeita ongelmia, ne vain tuntuvat siltä.

Enkeli, jonka piirsin kerran
Omia tunteita ja ajatuksia, on tosi vaikea pukea sanoiksi, saati kirjaimiksi. Lopulta se, miten saa ne ilmaistua vaikuttaa paljon pinnallisemmalta, mitä alunperin piti. Tai entä jos ne onkin? Oikeastaan, ehkä kaikki ihmisten ongelmat ovat melko pinnallisia. Inhimillisyys ja ihmisyys yleisestikkin on musta kovin ahdistavia asioita.  Oikeasti välillä tuntuu, että ihminen vain syö, paskoo ja sotii. Kun huomaan haavan vuotavan verta, tajuan kuinka toivoton maailma on. Uskon Jumalaan, mutta voiko kukaan silti varmuudella sanoa, että kuoleman jälkeen tulee muutakin kun pimeä loppu? Ehkä maailmankaikkeudella on jokin tosi suuri merkitys, jota tämän kaiken pahuuden keskellä on vain vaikea ymmärtää. Oon tosi paljon ajatellut, että tää kaikki mitä nyt on, on vain harhaa. Ei kukaan voi todistaa, että on olemassa jotain. Sitten taas mitä harha edes on? 

Lopetan nyt tämän, ennen kun aloitankaan.Mun ajatukset on luultavasti ihan typeriä ja hyödyttömiä.


Vaikka maailmassa olisinkin, joku hieno tarkoitus ja vaikka kaikki olisikin vain harhaa, elän silti ainakin jollai tasolla nyt ja tässä. Oli se sitten kuviteltua tai totta. Omistan tunteita tai ainakin luulen omistavani. Ja juuri tällä hetkellä uskon hyvin vahavasti tuntevani paljon surua, ahdistusta ja pelkoa. Pelkään tulevaisuutta. Olen tosi epävarma sen suhteen. Eniten pelkään ehkä yksinäisyyttä, sitä että kaikki katoaa mun elämästä. Jonain päivänä vain herään ja voin todeta, että mulla ei ole enää ketään. Omistan todella suuren yksinjäämisen ja hylätyksi tulemisen kammon ja siksi mun on vaikea kiintyä ihmisiin, pelkään menettäväni heidät kuitenkin.

Sattuu paljon vähemmän, jossei anna lupaa välittää, avautua tai luoda syviä siteitä. Kun sitten olen yksin, en ole kokenut niin suurta menetystä.

Silti tässä epävarmassa todelisuudessa, meistä jokainen varmaan kaipaisi halausta,
ja sanoja "Mä välitän susta ja pidän susta huolen. Sä olet turvassa".

Pieni hengähdys kun sai ulos, ainakin palasen sekamelskasta, joka vallitsee jossain tuolla mun sisällä. Oikeestaan varmaan koko kehossa.
    Pakko tehdä jotain vähän keventävää loppuun. Olisiko teillä mitään toiveita, mistä haluaisitte, että kirjoitan? Olen nyt miettinyt, josko tekisin saman tyylisellä ääni postauksella, pienen läpikäynnin mun elämästä ja miten olen päätynyt tähän pisteeseen, jossa nyt olen. Sen pohtiminen on ääneen mulle toki tosi rankkaa, mutta uskon, että se voisi auttaa itseäkin ymmärtämään tätä paremmin. Myös muita ideoita saa heitellä, koska uskon, että moni siellä on paljon fiksumpi, kuin minä ruudun tällä puolella.

Tahdon vielä muistuttaa, että vaikka me ihmiset ollaankin pieniä ja pelokkaita, tässä suuressa paikassa, nimeltä iankaikkisuus, emmekä voi todistaa toistemme olemassa oloa, voimme silti tukea toisiamme jaksamaan elää tämän kaiken läpi. Me kaikki tarvitsemme toisiamme. Emme ole toistemme vihollisia, vaan kaikki yksi pieni, kohta kymmenen miljardin joukko, joka on luotu ratkaisemaan tämän olemassa oloa koskevan mysteerin yhdessä!

25 kommenttia:

  1. tykkäsin tästä tekstistä ihan hirveesti, pystyin samaistumaan siihen niin paljon, kaikki ajatukset niin samoja kuin ittellä pyöriny päässä. On se aina niin jännä kun törmää tälläseen että joku muukin ajattelee niin samalla tavalla. Ja mun äiti on muuten sanonu ihan samallalailla että ei tän ikäsellä ole oikeita ongelmia. En ihan ymmärrä että miten se muka edes voisi pitää paikkaansa, ehkä me vaa sit eletään niin erilaisessa maailmassa kun sillon joskus että ne ei voi ymmärtää millasta nykyään on?

    Joka tapauksessa, ihanan pohdiskele teksti. Voimia :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu en mä sitten tiedä, onko jotkin työstressijutut kuitenkaan perimmältään sen suurempi asia :/

      Poista
  2. Niin samoja ajatuksia kuin mulla... :( Haleja!

    VastaaPoista
  3. Jos eksyn syyslomalla sinne suuntaan ninii nähää ny ihmees x3 Vaik ihan "kilteissä merkeis" jos on mitää changee hha
    Koita kestää, yritän olla sun tukena :'3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin siis meinasin et jos haluut sitä face to face kontaktia jäi vähä epäselkeeks mun kommentti

      Poista
    2. Juu, eihän sitä aina tarvi pulloo korkata :,,)

      Poista
  4. Hei kultaseni, tiedän tunteen. Mun soulmate asuu kaukana myös. Välillä haluisin sellaisen ystävän joka asuisi lähellä ja pystyisi puhumaan kaikesta. Pidän peukkuja, yritän tulla joskus käymään, täällä sun tukena kaimaseni<3

    VastaaPoista
  5. Kaikki ongelmasi johtuvat anoreksiasta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai se sitten tämä häröily on seuraus niistä. Kumpi on syy ja kumpi seuraus (:

      Poista
  6. en ymmärrä miten oot noin fiksu ja syvällinen, ite en osaa yhtää pukea ajatuksia sanoiks ja mun ajatukset on vaa yhtä sekamelskaa. oikeesti ihailen sua monessa suhteessa, oot tosi viisas ja kaunis ja sulla on tosi söpö ääni myös! ja noi sun ajatukset on varmasti iha normaaleja, vaik toisaalta toi sun suhtautuminen ruokaa ei oo ihan kohillaa. mut ruokaa lukuunottamatta oot tosi järkevä, ja toivon sulle kaikkee hyvää! ja tiiän et jotkut aattelee et tää on sairasta mut sun kroppa on täydellinen! välil iha itkettää ku en näytä yhtää tollaselta.. kaikkee hyvää sulle!

    ps sun blogi on paras:)

    VastaaPoista
  7. Ihan samanlaisia ajatuksia täälläkin.. Voimia ja haleja ihan kamalasti sinne, oot ihana <3

    VastaaPoista
  8. Tää tuntuu hirveeltä lukea tätä tekstiä ku ite on tuntenu samoin. Toivon että et kuole tähän sairauteen , tai tee itsemurhaa. Voimia sulle ♥ kyllä sä vielä tajuut tätä maailmaa kunhan vaan pääsisit pois tästä sairaudesta :( ja sä et oo varmasti ainoo joka tuntee noin!

    Ps paljon voimia, älä pliis kuole tähän tai tee itsemurhaa koksa sä oot oikeesti viisas ja syvällinen ♥ :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanasti sanottu, kiitos (:!
      Ei, ei mun tässä olisi tarkotus itsemurhaa tehdä c:

      Poista
  9. Tee kysymys vastaus postaus sellasena ääni juttuna :) oot ihana, älä anna asioitten mennä nniinet sulle ssattuu jotain! LLaihuttaa voi myös siten että pysyy hengissä kutakuinkin(se suihku juttu kuulosti aika pahalta tos yhes postaukses). Stay strong! ♡

    VastaaPoista
  10. Olipa hyvä kirjotus, oon ite pohtinu paljon samanlaista:) mut sit oon vähän miettiny et ku oot sanonu aikasemmin että et voi olla onnellinen ennen ku saavutat tavotepainos (tai jotainn tähän suuntaan) . Niin jos nyt oletettas et painasit nyt sen 38 kiloo niin miten sun elämä erois tän hetkisestä?


    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan, että olisin onnellinen .___., en tiedä, kaikki on niin vaikeaa

      Poista
  11. moi, ootsä tehny jotain pahaa, kun koet olevas joku läskipallo?

    VastaaPoista

<3