6.8.2013

Mielikuvitus ostokset & KIK-tunnus

Mun tavoite on tehdä tästä postauksesta nyt mahdollisimman positiivinen! Oon muutenkin yrittäny hokea ittelleni "jes laihdutus on kivaa", "heikotus ja ja kaatuilu kertoo siitä, että oot ollu vahva", "ruoka on paha, liikunta hyvä". Silti tuntuu niin kurjalta... Miksei joku voisi vain halata ja sanoa, että kaikki järjestyy.

No mutta, nyt meinaan taas alkaa synkistelemään, ei näin.

Alotan vaikka keromalla hirmusen hauskasta jutusta, mikä tehtiin Amelian kanssa! Päätettiin viime viikolla pitää ruokaterapiaa, jonka idea oli lapata kori täyteen kaloreita, mutta EI ostaa niitä!
     
Kävelimme lähimpään kauppaan sisään ja laitoimme korin täyteen kaikkea mitä meidän eniten tekisi mieli maistaa ja mitä ruokia on ollut ikävä, koska ne ovat kiellettyjä. Aluksi idea oli vain hauska vitsi, mutta tajusimme sen olevan oikeasti terapeuttista. Oli hauska nähdä konkreettisesti korissa se kamala ruoan määrä ja tajuta ettei todellakaan halua sitä kaikkea kamaluutta sisäänsä!


Mielikuvitus ostokset



































Lopuksi sitten palautimme kaiken takaisin oikeille paikoilleen ja laskimme mielenkiinnosta paljon tämä kaikki olisi sisältänyt kaloreita.
     Korimme sisälsi:
-500g piparitaikinaa
-paketti donitseja
-Valtava pullapitko
-275g lakuja
-Geisha suklaalevy (100g)
-Milka suklaalevy (250g)
-Annas piparipaketti
-Ben&Jerry`s jäätelöpurkki
-Taffelin sipsipurkki + dippi (ja kermaviili)

Oli hienoa todeta, että nämä kamaluudet eivät kuulu minun mahaani lihottamaan vartaloani entisestään! Ja lopputulos olikin 10 650kcal. Ihan tajutonta...

Mutta hauskaa oli :D! Suosittelen kaikkia kokeilamaan tehdä omat mielikuvitusostoksensa, jos ei kauppaan kehtaa mennä, niin sitten vaikka googlen kuvahaulla tietokoneen ääressä.


Joku ylimääräinen kuva jäätelöistä.


Viime viikolla paastosin 2 päivää (en putkeen), ja sitä edellisenä yhden. Nyt olisi tarkoitus pitää kahden päivän paasto. Nyt on siis maanantai ja seuraavan kerran saan syödä torstaina, iltapäivänä (Olen n.70h pelkällä vedellä). Tämä taitaa olla mun uusi ennätys, kunhan nyt ensin onnistun. Tää viikko on lähtenyt ihan hyvin käyntiin.

Tänään olen syönyt;
-Kana kuppikeiton - 90kcal
-Sprite zeroa          - 6kcal

=96kcal

Oon muutenkin onnistunu taas melko hyvin vähentämään syömisiäni, eikä ole tullut juuri päivä jolloi kalorit lähentelisi tonnia. Oon hirveen innostunut nyt paastoilusta. Vuosi sitten mulle tuli aina sellainen olo, että kuolen ja sydän hakkasi ihan kamalasti jo yhden paastopäivän jälkeen, nyt en oikeastaan huomaa mitään eroa normaaliin. Vähän pyörryttää enemmän. Mistäköhän tämä, että mun kroppa kestää paaston paremmin johtuu?

Oon myös päättäny jättää leivän pois mun ruokavaliosta, koska se on niin turha. Vähän vaan mietin, että mitä mä sitten syön... omenoita ja porkkanoita ja varmaan kuppikeittoja ainaki. Ne on kaikkein kivointa ja turvallisinta ruokaa.

Taivas oli tänään nätin näköinen

Oli tää melko iloinen teksti, mutta pakko tähän loppuun lisätä vielä vähän eri tyylisiä ajatuksia.
     Mä mietin äskön, että oon varmaan liian tunteellinen ihminen. Jotenkin otan kaikki asiat hirveen raskaasti ja pohdiskelen paljon, Mulla voi mennä tunteja miettien maailman tarkoitusta, ja sitä mikä on ihmisen tehtävä täällä. Mietin miten voisin olla parempi ihminen ja tuoda myös mulle tärkeille ihmisille parempaa oloa. Jos jollekkin tapahtuu jotain pahaa, samaistun turhan vahvasti ja tunnen hirveästi myötäkipua. Itken todellisuudessa melko paljon... Jos alan pohtia ajatuksiani ääneen kavereille, he toteavat yleensä "jaa..." ja jatkavat kertomusta niistä niin hienoista kengistä H&M:llä.
     Se on välillä aika vaikeaa, kun tuntuu, että niin moni ikäiseni tyttö elää kovin pinnallista elämää. Tavallaan se on se elämä jonka minäkin haluaisin. Olisi kiva olla nätti ja laiha, tehden kaikkea hauskaa ja myös pinnallista. En kuitenkaan pystyisi muuttamaan luonnettani, vaikka haluaisin. Tulen varmaan aina olemaan melko pohtiva ihminen.

hattarapilviä

Voi ei tähän postaukseen ei pitänyt tulla mitään syvällisempiä ajatuksia...Yritän lopettaa iloisesti ja kertoa, että tein KIK-tunnuksen, jossa minuun voi ottaa yhteyttä kuka vain!

KIK TUNNUS:
Minut löydät nimellä TKeiju 

Olen kokoajan kirjautuneena sisään tabletilla, joten en ota sitä mukaan kun lähden jonnekkin, vastailen kuitenkin viesteihin aina kun mahdollista (siis jos nyt ylipäätään kukaan haluaa jutella, saattaahan se olla ettei yhtään viestiä tipahda). Ilmoitan kuitenkin heti alkuun, etten välttämättä halua ihan kamlasti laihdutusvinkkejä ladella, mutta juttelen mielelläni melkeinpä mistä vain. Jos sinua ahdistaa jokin tai sinulla on ongelma, autan todella mielelläni. Voit aina tulla purkamaan sydäntäsi<3. Myös laihdutuksesta tottakai voi tulla puhumaan, sehän on mun lempi puheenaihe ;).

P.s. Älkää kovin ilkeitä viestejä laitelko (:

28 kommenttia:

  1. Hei vähän huikee idea toi ruokaterapia! Täytyy kokeilla joskus xd Tsemppiä ♥

    VastaaPoista
  2. Jos haluat laihtua, miksi paastoat? Niin ei laihdu, kuin ehkä pari kiloa nesteistä ja lihaksista, ja ne kilot tulee helposti rasvana takaisin.

    Ainiin, olet sairas anorektikko joten et kuuntele järkipuhetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. paastoamalla laihtuu parhaiten, jos itselläsi on tuollaiset kokemukset olet tehnyt jotain väärin :/

      Poista
    2. No ehkä m en kuuntelekkaan järkipuhetta, mutta nämä ovat mun ajatuksiani ja näin mä elämäni vietän ainakin siihen asti, kunnes olen laiha (:

      Poista
    3. En mä ole koskaan paastonnut enkä laihduttanut. Painan 76 kiloa ja mulla on vähemmän läskiä kun sulla.

      Poista
    4. Paastoamalla laihtuu parhaiten? Kuinka helvetin tyhmää väkeä täällä on? :D

      Paastoaminenhan on täysin turhaa. Nestetasapaino järkkyy ja painoa lähtee tosiaan korkeintaan lihaksista. Muutenhan sulla ei enää olis juuri rasvaa? Lihaksista ja nesteistä suurinosa painosta on lähtenyt. Lähteneet kilot tulee helposti takaisin. Aineenvaihdunta menee sekaisin, säästöliekille, koska se luulee että ruuasta on pulaa. Siksi keho koittaa pitää läskeistä kiinni kaikin keinoin ja paino ei yksinkertaisesti laske.

      Mikä on sitten paras tapa laihduttaa? Paastoaminen? Ei, vain sairaat anorektikot harrastavat sitä. Paras tapa laihduttaa on syödä 500kcal alle kulutuksen, eli noin 1000-1500kcal päivässä, sekä harrastamalla liikuntaa. Paljon proteiinia ja vähän hiilihydraatteja eikä sokeria ollenkaan. Näin laihtuu tasaisesti puoli kiloa viikossa, paino lähtee läskistä eikä se surkastuta lihaksia ja pysyy muutekin terveenä, kun saa energiaa. Aineenvaihdunta pysyy hyvänä ja läski karisee.

      Poista
    5. Mä en yhtään epäile, että sulla on vähemmän läskiä, kun mulla. Musta on hienoa, että oot ylpeä kropastas ^^!

      _____________________________
      Liikun liian vähän, joten eikö tavallaan ole loogista, että mun pitää syödäkkin vähemmän c:?

      Poista
    6. Niin, olen mies ja käynyt 2 vuotta salilla, mutta se ei liity tähän mitenkään.

      Vaikka liikut vähän, liikut silti, joten riittää että syöt noin 1200kcal päivässä, niin laihdut nopeiten ja terveellisesti.

      Poista
    7. No tällä mennään nyt :/, saa nähä sit miten käy (:

      Poista
  3. "heikotus ja ja kaatuilu kertoo siitä, että olet syönyt liian vähän ja kroppa alkaa reagoida siihen kidutukseen", "ruoka on hyvä, liikunta hyvä", "laihuus on rumaa"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole varma, mutta voisiko tää olla sellainen mielipideasia :/?

      Poista
    2. Ainakin näin miesnäkökulmasta nuo jalkakuvat mitä täällä on, on lähinnä oksettavia. Samoin näkyvät kylki, ja lantioluut on kauhean näköisiä. En voi käsittää miten joku haluaa näyttää niin hirveältä. Sä olet vielä ihan hyvännäköinen, mutta jos vielä laihdut niin ei hyvä... mutta turhahan anorektikoille on puhua.

      Poista
    3. No mutta, sitten mä olen omasta mielestäni hyvä. Se olisi musta ainakin kivaa (:

      Poista
  4. mä en tiedä miten edes eksyin tähän blogiin, mutta mun on pakko sanoa että toi on ihan sairasta touhua, etenkin kun suosittelet näitä laihdutuskommervenkkejäsi muillekin. ja niin, sulla ei kyllä ole grammaakaan laihdutettavana. hanki apua ihan oikeesti, luurankoelämä ei oo ihanaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jokainen saa elää niinkuin haluaa :)

      Poista
    2. En nyt tiedä onko paastoaminen kovin suuri vinkki, eiköhän jokainen sen itsekin tajua. Aika paljon olen jättänyt juurikin vinkkejä kirjoittamatta, mutta blogi kuvastaa minua ja ajatuksiani. Enkä voi ajatuksilleni mitään :c

      Poista
  5. Voisinki kokeilla tota joku päivä ! Tosi hyvä vinkki :)

    VastaaPoista
  6. Ihailen sun tapaa vastata noihin negatiivisiin kommenteihin. Siinä on yks niistä monista syistä, miks pidän sun blogista. Osaat olla tyyni, vaikka joku kirjoittaiski tosi hyökkäävästi. Ja kun oon lukenu tän sun blogin alusta loppuun en kyllä menis sanomaan että sä tuputat kenellekkään yhtään mitään. Kaikkihan ne ihmiset jotka tälle sivulle on tullu, on tullu tänne omasta tahdostaan ja niiden pitäis vaan kestää se, että kaikki täällä käsittellyt asiat ei tuu olemaan niiden omien käsityksien mukasia.
    Samaistun sun ylitunteellisuuteen. Oon itekki samanlainen. Itken, vaikka en tiedä aina syytä, sille miks itken. Ja itken melkein aina kokeassani liian suuria tunteita. Iloa. Surua. Ahdistusta. Tunteela ei väliä. Tiedän myös, miltä tuntuu kun toinen sanoo syvällisiin ajatuksiini vaan;"jaa-a". Nykyinen eksäni ei ikinä ymmärtänyt miten saatoin tuntea sympatiaa niitä ihmisiä kohtaan jotka kuolivat, esim. juna-onnettomuuksissa. Hänen kommenttinsa oli aina: "Miks sun pitäis tuntea mitään niitä kohtaan. Ethän sä edes tuntenu niitä". (Yksi niistä lukuisista syistä, miksi hän on nykyinen eksäni ;))
    Tsemiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää oli varmaan yks mun blogin historian kivoimmista kommenteista, tuli tosi kiva olo kun luin. Kiitos tästä ja tsemppiä myös sinulle<3

      Poista
  7. Itekkin haluan kokeilla tuota ruokaterapia juttua! :)) Laitoin sulle jo viestiä joskus päivällä kikissä (hehheh :3). Tein tänään itsellenikin blogin! :) http://icametowinn.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu nyt illasta lysähdinkin sänkyyn vastailemaan (:!

      Poista
  8. "Mun tavoite on tehdä tästä postauksesta nyt mahdollisimman positiivinen! Oon muutenkin yrittäny hokea ittelleni "jes laihdutus on kivaa", "heikotus ja ja kaatuilu kertoo siitä, että oot ollu vahva", "ruoka on paha, liikunta hyvä". Silti tuntuu niin kurjalta... Miksei joku voisi vain halata ja sanoa, että kaikki järjestyy."

    Ne asiat voiski järjestyä, jos pystyisit myöntämään et sul on ongelma. Ainoat vastaukset on luokkaa: "noen oo tarpeeksi sairas" ymsymsyms... Se, että pyörtyilee ja heikottaa ei oo mitään vahvuutta, se on merkki tuhosta kehoa kohtaan. Laihdutustekniikka on väärä, jos on niin paska olla, et meinaa pyörtyä. Paastoaminen onkin sitten paskin tapa laihtua, koska siinä ei laihdu grammaakaan, kiitos säästöliekin. Kaikki pudotetut nesteet ja lihasmassa tulee läskinä takaisin ja aineenvaihdunnasta tulee saatanan hidas ja sitä tuhoa on vaikea korjata.

    Tiedän saavani ympäripyöreän ja typerän puolustuksen kommentistani, toivottavasti joku päivä heräät ja tajuat miten naurettavaa tää sun "paastoan-syön 100 kaloria-liikun kuin hullu"- touhu on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teen sulle hyvän mielen enkä vastaa ympäripyöreästi, ei mulla ole tähän mitään sanottavaa, hienoo kuitenkin, että osaat itse elää noin (:

      Poista
  9. Mua pidetään varmasti pahana ihmisenä, kun sanon näin, mutta sä inspiroit mua ihan hirveästi. Rakastan sun vatsaa, voi kun mulla itsellänikin olisi tuollainen. :c Mutta tulee varmasti olemaan. Vielä joskus. Ylipäätään, oot ihana thinspo mulle vaikket ehkä sitä itse tajuakaan.

    Sun blogisi on jokseenkin surullista luettavaa ja mä toivon että susta tulee onnellinen, vaikka sitten laihduttamalla jos ei muuten. Älä vaan kuihduta itseäs kokonaan.

    Ei mulla muuta. Anteeksi, tuli typerä kommentti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, onkohan huono juttu olla inspiraatio jollekkin, en ole mikään malliesimerkki täydellisestä ihmisestä :/

      Poista

<3