25.8.2013

Mikä on maailman tarkoitus? T;"säihkysääri"

Arvatkaa mitä! Mulla on ollut sosiaalinen elämä, vaikka koulut alkoi! Oikeestaan tuntuu, etten oo panostanut tarpeeksi opiskeluun. Jos tulen kotiin koulusta neljän aikaan, saatan tehdä läksyjä yhdeksään tai sitten lähteä takki viuhuen ihmisten pariin. Hirveä stressi kuitenkin iski oletettavasti päälle, mutta en saa ajatuksia keskittymään kirjoihin yo kokeissa. Tänään aijon kyllä vielä lukea filosofiaa, koska en ole edes avannut kirjaa ja sivuja on edetty yli 60... On vaikeaa kun en vieläkään ole varma mitä kirjoitan, joten pitää miettiä mihin aineisiin pitäisi panostaa.
     Oon viikonloppuiltoina ollut välillä puoliltaöinkin menossa kavereitten kanssa ja jutellut enemmän henkilöille, joille en normaalisti paljon puhu. Ja kaiken huipuksi olen ollut sosiaalinen jopa arki-iltoina. Mitä tämä oikein on?


Nauroin/itkin aamulla, että oon kunnon "säihkysääri",
jalat täynnä läskiä ja mustelmia.
 Perjantaina tein jopa pienimuotoisen avautumisen mua ahdistavasta asiasta (ei liity mitenkään tähän ruoka, laihdutus, olen läski - juttuun) ja ties kuinka moni ihminen vain oli hiljaa ja kuunteli aidosti kiinnostuneena. Ihan outoa! Ja tietenkin kaikkein tärkeimpänä ihmisenä Amelia on ollut tajuttoman hyvänä ja ymmärtäväisenä tukena mulle.
Minä ja Amelia lenkkipolulla
     Tästä kaikesta huolimatta tuntuu, että mä oon tavallaan yksin oman pääni ja kehoni vankina. Tavallaan se mitä mä nään peilistä, ei ole minä. Mun kroppa pitää mua niin kun kahleissa. En koe olevani vapaa. Oon jotenkin niin mitätön olento tässä kaikessa maailmankaikkeudessa. Oon lähiaikoina miettinyt usein elämän tarkoitusta ja sitä, miksi kaikki olemassa.
     Jotain on pitänyt olla aina olemassa, mutta aina ja ääretön on pelottavia sanoja. Miten jotain on voinut olla olemassa aina. Kaikki on alkanut jostain, mutta mitä oli ennen sitä alkua? Jotain tulee myös olemaan aina olemassa, mutta miten kauan kestää äärettömyys, ja mitä sen jälkeen tulee?

Tässä "vähän" kaloreita, joita olen lähipäivinä laittanut suuhuni...

Pikapuuro - 120kcal

Tää on jo itseasiassa parin viikon takanen, mutta sopii tähän.
Tonnikalaa:  125kalorilla ja kukkakaalisose 22.5kcal
=147,5kcal
Porkkanan ja omenan paloja

Tomaatti :D<3


Aika paljon puuroa mä tosiaan syön, niin ja kuppikeittoja! Kuulostan (ja kuvien perusteella näytän) kunnon syöttöporsas ahmatilta. En mä kuitenkaan halua väittää eläväni pelkällä vedellä ja auringonvalolla, kun tosiaan syön tuollaista ihan oikeaa ruokaa. 500kcal on nyt toiminut mulla ihan hyvin rajana, mutta siihen mahtuu aika paljon puuroa ja hedelmiä...

Hei muuten löysin tällaisen kaupasta, ei tullut mukaan, mutta tuossa on 25kcal/2,5dl! Kuulostaa kivan kevyeltä ja tahtoisin päästä kokeilemaan. Mulla on vaan huono tapa, että on vaikea kokeilla uusia kevyempiäkin juttuja, vaan joudun työstämään ajatusta parikin viikkoa, ennenkun lähden uudestaan kauppaan hakemaan tuotetta.
25kcal/2,5dl
 Mun aspartaamikammo taitaa olla menneen talven lumia, ainakin niin voisi päätellä mun ja Amelian eväistä. Ite en voi sietää pepsiä/cocista, mutta toi sprite kyllä maistuu vähän turhankin hyvin.
Nomnom

 Koulusta vielä sen verran, että se tosiaan tuntuu jo näin alkuun sietämättömän rankalta. En vaan millään jaksa, ja voimat on kokoajan ihan loppu. Pakko kuitenkin saada hyviä numeroita, tehdä läksyt, lukea kokeisiin, opetella sanoja... Oon aivan varma että olen jotenkin epäonnistunut yksilö tässäkin suhteessa, kun muut tuntuu jaksavan varsinkin näin lukukauden alkuun niin kevyesti ja ite meinaan itkeä silmät päästäni, kun tuun kotiin ja nään sen läksyvuoren.
     Missä vaiheessa mä luen kokeisiin, jos kotiin pääsen neljän pintaan, läksyihin uppoo helposti kolme tuntia, sitten jostain aineesta saattaa vielä olla joku essee kirjotettavana? Haluaisin päästä ajoissa nukkumaan, että jaksaisin seuraavankin päivän. Miksi kaikki muut pystyy tähän...
Jos vaikka muistiinpanojen värikkyys loisi pientä tsemppiä?
 Hei ja huomenna alkaa muuten viiden päivän vesipaasto! Seuraavan kerran olis tarkotus, että saan ruokaa lauantaina. Oon ihan innoissaan, en oo koskaan paastonnut paria päivää pidempään. Oikeestaan mulla on mennyt ihan huonosti nyt viikonloppuna ruoan kanssa, kun tuntuu, että kaikki on ollut vahtaamassa, vaikka itsehän mä tietty olen syönyt. Ei näin lihava ihminen mitään ruokaa tarvitse, kun on rasvaa varastossa ympärillä. Miksi mä en vaan voi olla jo laiha?
     Oon aina ajatellut, ettei dieetit sovi mulle, ja on hepompi vaan syödä kalorirajojen sisässä, ilman muita rajoituksia, mutta nyt oon miettinyt, että paaston jälkeen voisi tosiaan kokeilla. ABC kuulostais aika kivalta, skinny girliä mietin ensin, mutta siinä on parina päivänä, vähän liian korkeita kaloreita. Vaaka mulla reistailee, mutta se voi johtua siitäkin, että ostin tigerista jotkut värikkäät halppispatterit siihen, pitää vielä kokeilla, jos ihan normaalit kävis paremmin. Kaverin vaa`alla kävin yksi päivä mutta se näytti ensimmäisen ja toisen kokeilun välillä 15kg heittoa. Sovitaan, että viimeistään lokakuun vika päivä tulen ilmoittamaan virallisen painon, siihen mennessä mun on pakko löytää jostain virallinen ja luotettava vaaka.

Kaikkein tärkeintä olisi nyt vain olla LAIHA! Millään muulla ei ole niin paljon väliä!

 Yritin kuvailla mun solisluitakin, mutta on tosi vaikea saada kuvaa. Musta tuntuu, ettei ne näy tuotakaan vähää luonnossa, vaan johtuu ihan valotuksesta.
Anteeksi tuo finni leuassa, en ollut meikkiä nassussa 3:



Loppuun vielä yksi pikkuihme. Mun blogilla on yli 100 lukijaa! Miten ihmeessä, joko teitä oikeasti kiinnostaa tai sitten olen vaan niin outo lintu, että mulle on hauska nauraa. Ihan tajutonta kuitenkin, kiitos paljon, että olette mun tukena. Merkkaa paljon, kun voi jakaa näitä tyhmiä ajatuksia joidenkin kanssa (:.










KIITOS<3!

45 kommenttia:

  1. sä syöt kyllä ihan kadehdittavan vähän o: ja mullakin olisi tarkoitus paastoilla ainakin maanantaista torstaihin (: tsemppiä sulle ! <3

    VastaaPoista
  2. ihana blogi ja säkin oot!<3
    niin laiha & kaunis.. nyt tää läski alottaa kans jonkun dieetin taas :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos keksit löydät jonkun oikeen hyvän tuu vinkkaa :3

      Poista
  3. Muut jaksaa, koska ne syö. Kun tavoitat tuon (hengenvaarallisen) tavoitepainosi, antaa sairas mielesi uuden tavoitteen. Ja uuden. Ja sitten sitä kuolee.

    En tiedä miksi edes yritän, ette te koskaan kuuntele. Minä vaan säälin teitä kaikkia, haluaisin saada teidänkin päähänne sen tiedon, ettei luukasa-läskilaiha-vartalo ole tuon arvoista :( Itse syön normaalisti, jopa liikaakin, mutta paino pysyy 55 kilon tienoilla. Voin syödä mitä haluan. Tätä kutsutaan normaalipainoksi, kehoni pitää sen sellaisena. En ole alipainoisen laiha, mutta olen onnellinen.

    Hae apua ihana, ennenkuin on liian myöhäistä :(

    ♥: Susityttö

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän 38 nyt hengenvaarallisen laiha ole, se on hyvä mulle, elää mun kropassa (:

      Poista
  4. oon huolissani susta! anonyymi tossa yllä puhuu täyttä asiaa.
    http://www.youtube.com/watch?v=DTTyBKPkN98 <- tossa on paljon hyvää asiaa!

    : Henni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun sydän suli, kun joku sanoo olevansa huolissaan musta! mutta ihan turhaan olet c:

      Poista
  5. Syöt oikeesti niin ihanan vähän... itse pitäisin vesipaastoa varmaan 5 päivää jos vanhemmat ei ois koko ajan kyttäämässä:/ tsemppiä sulle!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mul on ollu aina vähän sama ongelma, mut nyt kun alan olla jo tän verran "vanha", ei ne puutu enää samalla lailla (:

      Poista
    2. Ole onnellinen että sun vahnemmat pitää susta huolta. Millaiset vanhemmat muka antaisivat rakkaan lapsensa tehdä hyvin hidasta itsemurhaa paastoamalla?

      Poista
  6. Miten sä voit kammota aspartaamia? Ethän sä välitä paskan vertaa terveydestäsi, haluat vain olla sairaalloisen alipainoinen.

    Eiköhän tuo nälkäkuuri ole sata kertaa haitallisempaa keholle kuin aspartaami.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä enää juuri kammokkaa, ainoostaan pelkään et se jotenki lihottais :/

      Poista
    2. Aspartaami ei lihota, ruokakaan ei lihota ellet syö sokeriherkkuja ja mäkkisafkaa.

      Poista
    3. Ruoka sisältää kaloreita, jotka lihottaa

      Poista
    4. heh :D ootko niin vajaa ettet edes niin yksinkertaista asiaa tiedä, että silloin lihoo jos syö yli kulutuksen? ihmisellä peruskulutus ilman liikuntaa on 1500-2000kcal päivässä ja jos liikkuu niin aika paljon enemmän.

      jos siis syöt yli 2000kcal päivässä, silloin ne kalorit lihottaa. Jos syöt vähän alle kulutuksen, laihdut. jos syöt liikaa alle kulutuksen, et laihdu koska aineenvaihdunta sekasin ja säästöliekki. oliko tarpeeksi yksinkertaisesti selitetty?

      Poista
  7. "Miksi mä en vaan voi olla jo laiha?" Yksinkertaista, syöt liian vähän. Keho on säästöliekillä ja se yrittää pitää läskeistä kiinni, joten et laihdu.

    5 päivän vesipaasto? Kuinka vitun idiootti olet? Läskit ei niin lähde, vaan terveys.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei se loputtomiin jaksa pitää kiinni (:

      Poista
    2. Pitää se. Keho huolehtii siitä että aina on vararavintoa saatavilla, kun se ei saa tarpeeksi energiaa a aineenvaihdunta ei toimi. Siksi läski ei pala jos aineenvaihdunta ei ole hyvä. Aineenvaihduntaa saa kiihdytettyä kun syö enemmän terveellisesti ja liikkuu paljon

      Ei keho tietenkään ikuisesti läskeistä kiinni pidä, koska ennenkuin viimiset läskit lähtee, on suurin osa sydänlihaksesta (ja muistakin lihaksista) lähtenyt, jolloin todennäköiesti kuolet, kuullostaako hyvältä? Mutta kun olet noin vitun mielisairas, tuo paastoperseily menee terveydenkin edelle.

      Poista
    3. Selevä :), onneks sä voit sitten elää tolleen

      Poista
    4. Niin, mä pysyn terveenä ja hyväkuntosena kun en oo tollanen jääräpäinen sairas idiootti.

      Poista
    5. Säähän oikee järjenjättiläinen oltiin kun tuut muita idiooteiks haukkuu :.D. Miksi luet tätä blogia, jos se aihettaa aggressiivisuutta?

      Poista
  8. Kuten ylempänä joku kommentoi niin jaksaminen on kiinni siitä, että syö tarpeeksi. Jos ravinnonsaanti on liian vähäistä, aivot ei jaksa työskennellä ja myös keskittymiskyky herpaantuu.

    Kukaan, ihan oikeasti, kukaan, ei tuijota toisia ihmisiä ja ajattele että ne on läskejä. Eikä kukaan halua olla anorektikon ystävä, poikaystävä ja vatvoa kaiket päivät jotain syömistä tai kaloreiden laskemista. Tässä elämässä tulee eteen vielä niin paljon hankaluuksia, vaikeuksia ja ikävyyksiä (kaiken ihanan ja mahtavan lisäksi - after all, semmoista se elämä on), että ei todellakaan kannata tehdä itselleen ongelmaa jostain syömisestä. Terve ihminen ei paina 38 kiloa ikinä. Sen painon kun tavoittaa, on erittäin todennäköistä, että sairastut mielesi lisäksi vakavasti myös fyysisesti.

    Toivottavasti lopetat nopeasti tuon ruualla pelleilyn, se on ihan sairasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä tiedän moniakin jotka tuijottaa ._.
      Ja ei se lopettaminen nyt niin vaan käy, jos ei halua (:

      Poista
    2. Ei käykkään kun on täysin sairas.

      Laihuus on jopa rumempaa kuin ylipaino.

      Poista
  9. mikset vaan söis vähän enemmän ka alkais käydä salilla tai zumbassa, jos haluat laihtua?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska ruoka ahdistaa, koska ryhmäliikunnassa olisin niin huono, että kaikki vaan kattois

      Poista
    2. Terveellinen ruoka ei lihota, etenkään jos liikkuu. Syömättömyys taas ei laihduta.

      Poista
    3. Sama se lihomisen kannalta on mistä kalorit tulee

      Poista
    4. normaaleilla ruokamäärillä ihminen ei lihoa.

      sä et tule tolla saavuttamaan laihuutta etkä varsinkaan tyytyväisyyttä itsees, menetät ainoastaan terveytes. en ymmärrä miten terveydestä on tullut sellainen asia ettei se merkitse enää mitään. sillä ei ole väliä kuinka alipainoinen olet, jos kehosi ei saa ravintoa. alipaino ei tuhoa kehoa yhtä paljon kuin aliravitsemus, ja ne ovat kaksi täysin eri asia. ylipainoinenkin ihminen saattaa menehtyä aliravitsemukseen ja näin on myös tapahtunut. ja aliravitsemus tarkoittaa juurikin sitä, ettei keho saa tarvitsemiaan ravinteita ja rakennusaineita, toisinsanoen ravintoa eli ruokaa. ja jos sanot tähän syöväsi vitamiineja, niin se on yhtä turhan kanssa.

      Poista
    5. Ei ole sama asia, ei todellakaan. Surullista että melkein aikuinen ihminen on noin pihalla asioista.

      Mäkkisafka ja herkut sisältää kovia rasvoja ja sokeria jotka lihottaa, koska ne nostavat insuliinitasoja, ja insuliini pakkaa soluihin tavaraa=rasvasoluihin rasvaa, eli läskiä.

      Terveellinen ruoka sisältää proteiinia, hitaita hiilareita ja hyviä rasvoja, ne ei lihota, koska proteiinit on lihasten, luiden ja koko elimistön rakennusaineita, ne ei siis lihota.

      hitaat hiilarit imeytyy hitaasti, eikä vaikuta juuri insutasoihin, ja ne antaa energiaa keholle pitkän aikaa, nekään ei lihota.

      pehmeät eli tyydyttymättömät rasvat ovat tärkeitä aivojen toiminnan ja hormonitoiminnan kannalta, nekään ei lihota ellei liikaa vedä.

      Poista
    6. No mä en kyllä itseasiassa ole aikuinen ihminen, ihan teini vielä : D

      Poista
    7. sitä suuremmalla syyllä. toi sun kommentti vielä kruunas tän kaiken.

      Poista
    8. Eli koska olen melkein aikuinen, pitäisi mun olla psyykkisesti täysin terve, sitten jos olen teini mun pitäis vielä suuremmalla syyllä olla sinut itseni kanssa, ilman ongelmia (:?
      Selvä, kiitos vaan tästä hirmuisen rakentavasta ja kypsästä kommentista ;)

      Poista
  10. 5 päivän VESIpaasto on oikeesti vaarallinen idea, koska kun et sa yhtään ravinloa/energiaa niin keho alkaa ottaa rasvasta ja lihaksista sitä energiaa ja ei, se ei ota sitä pelkästään siitä "ylimääräisestä" rasvasta vaan myöd lihaksista ja sulla ei taida kovin paljoo niitä lihaksia olla että nuista vaan että sydänkin on lihas... Lisäksi koulu tulee olemaan tuskaa koska et yksinkertaisesri tulr jaksamaan ja luultavasti tuut pyörtymääbkin nuutaman kerran :( tiiäb et se ei oo helppoo lopettaa ja oot iha helvetin sairas mut yritä ymmärtää et toi vesipaasto voi tappaa sut!! Aivot ja koko kroppa tarviii energiaa toimiakseen ha vedestähän ri saa mitääb ja eipä niillä "ylinääräsillä" rasvoilla tai lihaksillakaa pitkällr pötki:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Torstai jo menos, enkä oo vieläkään pyörtyny :D, eli ei ongelmaa

      Poista
    2. Ethän sä tolla tavalla laihdu yhtään, joten täysin järjetöntähän se on, vaikket pyörtyisikään

      Poista
  11. Miten on lähtenyt sujumaan toi vestipaasto ? :) Voitko päivitellä tännekin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin on sujunu, huomenna onkin jo perjantai ja vika päivä (:, lauantaina aattelin syödä ainakin jotain nestemäistä ^^

      Poista
  12. en tiiä miten tän nyt selitän mitä ajttelen mutta yritän
    en tunne sua,en tiedä ollenkaa kuka oot,mutta mä oon ihan tajuttoman huolissani susta ja pelkään sun puolesta.ja sun läheisten,jos sulle käy jotain,tiedän että niillä tulee olemaan tosi hankalaa.en ite pidä kehostani ollenkaan,mutta mä oon normaalipainon ylirajoilla(terveydenhoitajalla todettu)mutta sä,noi kuvat susta ,sä oot ihan tajuttoman laiha.vaikka sä et sitä ite nää,sussa ei oo enää paljoa mitää mitä voi lähtee pois.haluisin sanoa et sulla on kauniit jalat ja muutenkin kaikki ,mutta tajusin terveystiedon tunnilla kun näytettiin vakavasti alipainosen mallin kuvaa,ja olin ainut koko luokasta kuka sano sen normaaliksi,että mun kuva normaalista on väärä.mutta sä oot oikeasti todella pieni,tiedän että tuskin tästä sitä tajuat,koska monet on tätä sanonut,mutta oikeesti pelkään.itken nyt oikeasti,koska pelkään,ja en tiedä miten voisin sua auttaa.
    toivon todellakin,että osaat lopettaa ajoissa ja tossa ei käy huonosti.
    terveisin 15vuotias tyttö,jonka äiti sairasti anoreksiaa,eikä sitä itse myöntänyt itselleen eikä muille.
    tyttö jonka äiti tappoi itsensä jo kun olin ihan pieni.ikävöin oikeasti mun äitiä niin paljon,vaikka mulla ei ole mitään muistikuvaa äidistä koska olin niin pieni.ja kaikki muut äidin läheiset kaipaa sitä myös vieläkin niin valtavasti.
    yks pahimmista asioista on,että tiedän että äiti kärsi,osittain koska ei tajunnut kuinka paljon siitä välitetään ja mitä se tekee itselleen.
    mä vaan en halua että tätä kävis kenellekkään muulle,mutta nyt pelkään että teet hidasta itsemurhaa näänyttämällä itses.
    jos mä yritän nyt lopettaa itkun,ja toivoa et sä sait tästä kommentista jotain selvää ja että vielä tajuat ennen kun on liian myöhäistä että sä olet hyvä sellasena kun olet,ja sä satutat itseäs ja läheisiäs.
    sä olet tärkeä monille

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! Ihan kamalaa toi äiti juttu, kamalasti voimia<3!

      Poista
  13. Olet hoikka. Kateus...

    VastaaPoista
  14. äh hei oikeesti. tiiän et en voi ymmärtää miten ajattelet ja ite ku en kärsi anoreksiasta tms. mut en silti ymmärrä, jos sä "tiedät" tai ajattelet et ehkä sä sit myöhammin tajuut mitä oot tehny ja kadut tai ymmärrät ja haet apua, ni mikset sä tavallaan hae sitä jo nyt? ennen ku toi tilanne on liian paha.koska jos sul on tarvetta sille avulle , ni sua autetaan. jos taas et sitä tarvitsis ja oisit ihan ookoo ni et menetäiskään mitään? vai tiedätkö sä kuinka vahvasti et sulla on ongelma/sairaus mikä on vakava, vai ootko mielestäs terve? koska jos oot ni voisit sitä apua hakea ni et just menettäis mitään, ja jos et oo, ni saisit apua.anteeks mut mä en ymmärrä)':
    ja en tolla mun äiti jutulla hakenut nyt myötätuntoo tai sääliä tai voimia (tiedän et se varmaan siltä kuulosti) mut yritin vaan perustella sitä et tiedän oikeesti jotain ja mulla on oikeesti syy olla susta huolissani ja jos et osaa lopettaa ajoissa ja sulle käy jotain ni sun läheisillä tulee olemaan kamalaa.mut toivon vieläkin et tässä ei käy huonosti,mieti jooko edes tätä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä koe sinänsä olevani mitenkään sairas, se on liian vahva sana. Vähän oon ehkä päästäny laihdutuksen liian suureksi osaksi elämää ja jotain lieviä syömishäiriön oireita varmaan on, mutta en koe tätä kamalan vakavaksi (:.

      Poista

<3